داستانهای برتر

برترین داستانهای ایرانی و خارجی کوتاه و بلند

داستانهای برتر

برترین داستانهای ایرانی و خارجی کوتاه و بلند

داستانهای برتر

در اینجا به انتخاب خودم برترین داستانهای ایرانی و خارجی را منتشر می کنم به صورتهای گوناگون، کوتاه، بلند و دنباله دار یا حکایتهای پند آموز

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
  • ۱
  • ۰

استاد-سلام بچه ها من خلفی هستم مسعود خلفی 34 ساله قانون کارمم اینه حق غیبت تو کلاسای من 2 جلسه بیشتر نیست بیشتر بشه این درسو افتادید شلوغ کاری هم(یه لبخند زد و به ما سه تا اشاره کرد) فقط این سه تا وروجک تونستن تو کلاسم آتیش به پا کنن اونم چون به جا بوده چیزی نگفتم وگرنه باید بگم که 4 جلسه از کلاس اومدن محرومید 4 نمره هم از امتحانتون کم میکنم خب اسامی رو تو این برگه وارد کنید
بعدم برگه دست به دست چرخید و اونم اسما رو خوند و برامون حاضری زد
استاد-خب بریم سراغ درسمون این تو ضیحات برای کسانی که امسال مدرک عمومیشون رو دریافت میکنن - نظام آموزش پزشکی عمومی شامل ۵ دوره است:
۱- علوم پایه
۲- فیزیوپاتولوژی
۳- کارآموزی بالینی
۴- کارورزی بالینی
۵- کارورزی
دوره آموزش دکترای حرفه ای پزشکی شامل مراحل زیر است:
الف ) علوم پایه: این دوره ضمن آشنانمودن دانشجویان با مباحث پایه، آمادگی لازم را برای یادگیری علوم بالینی در آنان به وجود می آورد.
طول این دوره ۲ سال است که در پایان این دوره دانشجو در آزمونی شامل کلیه دروس این دوره شرکت می کند و در صورت موفقیت به دوره بعدی راه می یابد. هر دانشجو حداکثر دوبار میتواند در این آزمون شرکت کند.
ب) فیزیوپاتولوژی : آگاهی از مبانی فیزیولوژیک، شناخت مکانیزم بیماریها و عوامل موثر در آنها نشانه های بیماریها و تشخیص و درمان آنها مطالبی است که شما می توانید آنها را فرا بگیرید.
طول این دوره ۶ ماه است و طی آن دانشجو ضمن آگاهی از مبانی فیزیولوژیک ، با مکانیزم بیماریها و عوامل موثر در آنها به طریق تحلیل گرانه آشنا میشود و نشانه های بیماریها و تشخیص و درمان آنها را یاد میگیرد.
ج ) کارآموزی بالینی : شناخت آثار و علائم بیماریها از دیدگاه بالینی و آزمایشگاهی و بدست آوردن توانائی های لازم در به کار بردن اندیشه، استدلال و نتیجه گیری سریع در طراحی عملیات پیشگیری و درمان است.
طول این دوره ۲۰ ماه است و هدف شناخت آثار و علائم بیماریها از دیدگاه بالینی و آزمایشگاهی به دست آوردن توانایی های لازم در به کاربردن اندیشه ، استدلال و نتیجه گیری سریع، به منظور برخورد منطقی و صحیح با بیمار و طراحی عملیات پیشگیری درمانی است. .........
یهو حرفشو قطع کرد و گفت
-فروزان چه عجب وسط حرف من نمیپری
من-استاد ببینین تو رو خدا شما خودتون اون همه تهدید کردید بعد اینجوری میگید اگه من شلوغ کنم تقصیر شماست
خلفی-در هر موردی استثنا وجود داره حالا اون میشا رو یه تکون بده خوابش بپره
میشا که با حرف استاد خمیازه ای که داشت می کشید نصفه مون گفت
میشا-استاد داشتیم. شلوغ می کنیم میگید نکنید آرومیم می گید نباشید تازه ما هم بخواییم شلوغ کنیم تنها کسی که دعوا نمیشه این نفسه وگرنه ما همون تهرانم تنبیه می شدیم والا.......
همزمان با بشگون گرفتن بازوی میشا صدای سامی از پشت سر بلند شد ........

 شقایق :

خیلی خوشحال بودم که این استاده اومده چون خیلی خوب درس می داد و ماهم باهاش خودمونی تر بودیم!
میشا داشت با خلفی بحث می کرد که صدای سامیار دراومد:
ـ این خلفی چی هی زر زر میکنه نفس؟!
خنده ام گرفت و نفس گفت:
ـ حسووووووووود! دلش میخواد به تو چه استاد به این خوبی!
سامی: نفس خانوم میریم خونه دیگه!!!!
نفس بالحن مسخره ای اداش رو درآورد:
ـ میریم خونه دیگه ...... هه هه هه! ترسیدم.....
خلفی: هی اون پشت........ آقا پسرا قصد مخ زنی دارن؟! برین بعد کلاس به کارتون برسید!!!!!!
من که هنگ کردم از دست این استاده! غیرتش تو حلقم حالا!!!!!
ایندفعه دیگه توبه کرده بودم که کرم نریزم با میشا سر کلاس پس مثه یه دخی آروم و سر به زیر نشستم و به درسم گوش دادم....
بعد از این که کلاس تموم شد سریع از میز اومدم بیرون با میشا افتادیم به سر و کول هم و کلی خوش می گذروندیم که یهو یه صدایی منو میخکوب کرد:
ـ سلام شقایق.......
من با چشای از حدقه دراومده و وحشتناک نگاش کردم......
هی وای من اینکه ......... اینکه پرهامه!!!!
من: سلام اقای محبی!
 پرهام: ا سلام خوبید چه خوب که هم دانشگاهی شدیم!
من: بله ..... من دیگه برم.......
دست میشا رو گرفتم و رفتیم یه جا دیگه......
میشا: وای باز این سیریشه اومد......
من: آره بابا تقصیر این اشکانه ها!!!!!
میشا: چرا؟

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی