داستانهای برتر

برترین داستانهای ایرانی و خارجی کوتاه و بلند

داستانهای برتر

برترین داستانهای ایرانی و خارجی کوتاه و بلند

داستانهای برتر

در اینجا به انتخاب خودم برترین داستانهای ایرانی و خارجی را منتشر می کنم به صورتهای گوناگون، کوتاه، بلند و دنباله دار یا حکایتهای پند آموز

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
  • ۱
  • ۰

یکی از دوستان تعریف می کرد :

یک روز برای کارشناسی یک جام طلایی که صاحبش ادعا کرده خودش در یک حفاری ناخواسته پیدا کرده ، از طریق چند رابط به من رسیدند تا کارشناسی نموده و مشتری خوبی برایش پیدا کنم . طبق روال مبلغی بحسابم واریز کردند تا جهت کارشناسی به منزل صاحب جام رفته و کار خودم را انجام دهم . متاسفانه همیشه این هزینه ها ، رابطها و واسطه ها متحمل می شوند بدون اینکه از اصل و جعل بودن جنس اطلاعی داشته باشند . گاهی هم به ندرت صاحب جنس متقبل این هزینه ها می شود آنهم در صورتی است که خودش قربانی یک معامله نا آگاهانه گشته و دست بخرید جنسی زده بدون آنکه فهمیده باشد جنس خریداری شده جعلی بوده و بخاطر طمع زیاد جهت اقدام به فروش سریع ، هزینه ی کارشناسی را متقبل می گردد .

بعد از کمی معطلی و کارهای امنیتی مرا وارد یک خانه کردند . پس از شنیدن شرط و شروط فروشنده جام مذکور را بدست من دادند به محض دست گرفتن جام که در یک پارچه و مقداری پنبه پیچیده شده بود حدس زدم جعلی است (بخاطر وزن کم آن) .

با بررسی اولیه ی جام حدسم صد در صد به یقین مبدل شد ؛ چون بدنه جام خیلی نازک و نقش یک زن درحال رقص روی آن بود .

باید یاد آور شوم که صحبت از جامی هخامنشی شده بود و رابط گفته بود خط میخی هم دارد . در نگاه اول به خط میخی که خیلی ناشیانه نوشته شده بود "داریوش" .

در کتیبه ها و سنگ نوشته ها اگر پادشاهی بخواهد خودش را معرفی کند به اینصورت نگارش می کرد :

"من داریوش شاه بزرگ شاه شاهان شاه سرزمین پهناور پسر فلان ..." و الی آخر ؛ نه اینکه فقط بنویسد "داریوش" و آن هم زیر نقش یک زن در حال رقص بر روی جام .

البته جنس جام طلا بود ولی وزن ناچیزی داشت که به احتمال زیاد جهت تزئینات تولید شده باشد و آدمهای شیاد از شکل و جنس طلای آن استفاده کرده با حکاکی چند حرف میخی دست به کلاهبرداری زده و مبلغ زیادی بجیب زده اند . البته این معامله ها فقط بخاطر طمع زیاد و ساده لوحی صورت می گیرد و چیزی جزء ضرر عاید آدم طماع نخواد شد .

پس از کارشناسی و آوردن دلیل قاطع بر جعل بودن آن جام محل را ترک کردم و منتظر نزاع و درگیری احتمالی بین رابط و فروشنده نشدم .

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی